A fost o zi complicata astazi in care mi-am mai antrenat putin rabdarea si Zen-ul. 🙂
Cu un design promitator, dar cumva lansata tardiv si netestata, aplicatia CMR a dat erori, care, odata ce au inceput a fi adresate pe rand, s-au rezolvat partial. Adica, unele – nu.
Astfel:
- serviciul de SMS la care aplicatia apela pentru autorizarea initiala nu trimitea decat uneori SMS-ul de verificare (OTP). In cursul zilei de astazi s-a rezolvat partial.
- la setarea parolei erau trecute drept indicatii de constituire a acesteia introducerea semnelor de punctuatie, insa o eroare de programare facea ca „.” si „,” sa nu fie sub nici o forma acceptate. Am avut convorbiri cu colegi din tara carora le-am indicat sa le inlocuiasca cu „!” si „@”. Acest bug nu are cum sa fie reparat pina maine, astfel incat recomandarea ramane cea de mai sus.
- in Google PlayStore era trecuta o adresa gresita de contact a echipei tehnice, am scris un email la acea adresa (suport.app.medic@cmr.ro) si s-a intors mesajul de email cu eroare:
- S-au emis pareri cum ca as fi gresit adresa de suport aplicatie din Google Playstore , ca as fi confundat „punct” cu nu stiu ce, aveti aici screenshot care atesta ca este gresit scrisa de creatorii aplicatiei:
- A fost rezolvata in cursul acestei dupa-amieze dupa ce am luat legatura cu informaticianul care administreaza aplicatia si i-am oferit screenshot cu raspunsul , iar el a creat un alias care sa faca si acea adresa functionala temporar. Adresa corecta pentru suport fiind app-medic.suport@cmr.ro. Pentru orice defecte aparute ii puteti scrie la aceasta adresa.
- Pagina noua infiintata si lansata azi despre aplicatie o puteti gasi la : https://www.cmr.ro/cum-votezi
- Admin-ul aplicatiei a spus si el ca aplicatia a fost lansata tardiv si ca atare aceste deficiente erau inerente pentru o aplicatie inca netestata suficient, important este ca lucrurile se misca in directia buna.
- exista medici al caror telefon nu are un corespondent actualizat in baza de date a CMR, desi aparent exista actualizarea in baza de date a CMMB. Doar o corectie rapida, maine dimineata, in registrul electoral electronic, urmata de o resincronizare, poate rezolva aceasta problema. In caz contrar, ramane varianta votului in format fizic, offline.
- A existat situatia in care serverul de SMS nu a trimis deloc SMS-ul de activare a aplicatiei CMR. Solutia a fost stabilita telefonic cu admin-ul aplicatiei si anume: sa se trimita un email de doctorul in cauza catre adresa de suport si apoi s-a primit un email de raspuns care continea un numar de mobil; la acest numar de mobil doctorul trebuia sa trimita de pe telefonul propriu un SMS cu un cod. Apoi admin-ul activa numarul doctorului in mod offline, aplicatia devenind activa din backoffice si putand apoi sa treaca la procesul de votare.
- O alta problema fara rezolvare a fost aceasta (Dr. Oana Deleanu):
Pentru sistemul de operare Android, aplicatia poate fi gasita aici: https://play.google.com/store/apps/details?id=ro.cmr.medicapp&pcampaignid=web_share